Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Η ήττα μας μέσα από τις λέξεις



Αφήσαμε τις λέξεις να δηλώσουν περήφανες τη νίκη τους.
Σταθήκαμε σε κάθε συλλαβή, σε κάθε γράμμα.
Κύλησε στο πλάι μας η έννοια,
επιτρέψαμε την οριστική ένωσή της με το χώμα.
Νόμος της βαρύτητας.

Αν δεν σταθείς εμπόδιο στην πτώση, 
έχεις χάσει την ευκαιρία.
Η φύση είναι πιο ισχυρή από σένα.
Εσύ, μόνος κι αδύναμος, παρατηρείς την ταπεινότητά σου.

Ανατρέψαμε την εμπειρία της ολοκλήρωσης.
Απαγορεύτηκε η είσοδός της πανηγυρικά, 
μετά βαϊων και κλάδων.

Οι λέξεις παντοδύναμοι κατακτητές;
Κι εμείς;
Οι μοναδικά ηττημένοι από αυτές;
Ίσως τελικά εκείνες γελούν ξεδιάντροπα 
εμπρός στην ήττα μας
από τον πόλεμο των συναισθημάτων και των εννοιών.












23 σχόλια:

  1. Όπως έλεγε κι η Διδώ "ας ξεπλύνουμε τις λέξεις γιατί τις βρωμίσαμε κι αυτές".
    Όμορφες σκέψεις Γλαύκη μου και μια Ευανθία που δίχως λέξεις και με όπλο τη μουσική της, μας χαρίζει τόμους πανδαισίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, Μαρία! Καθώς διάβαζα το κείμενο, αυτή φράση προσπαθούσα να θυμηθώ: πώς ακριβώς, πού την έχω διαβάσει...

      Διαγραφή
    2. Έχουν χάσει το νόημα τους, με αποτέλεσμα να μας οδηγούν σε λάθος μονοπάτια.
      Σ' ευχαριστώ, Μαρία μου, και Ευανθία θα ξανακούσετε σύντομα. Είναι πολύ αγαπημένη μου, γιατί άλλοτε με συγκινεί κι άλλοτε με ηρεμεί.

      Γεια σου, Αλεξάνδρα!

      Διαγραφή
  2. Όμορφο και ουσιαστικό, ταυτόχρονα! Οι λέξεις και οι σκέψεις γίνονται εικόνες που μαγεύουν!
    Την καλημέρα μας!!!
    Μαρίνα - Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλες φορές μαγεύουν με τις εικόνες που δημιουργούν, άλλες όμως μας παραπλανούν ή μας βγάζουν εκτός πορείας χάνοντας έτσι την ουσία των πραγμάτων!
      Καλημέρα, κορίτσια!!!

      Διαγραφή
  3. Με τη δύναμη των λέξεων έχω ασχοληθεί εκτενώς στο παρελθόν.
    Δεν είναι ακριβώς ήττα... Είναι ότι 'άλλοτε μας υποβάλλουν ...ενώ άλλες φορές δεν χρειάζονται καν!
    Πάντως μερικές φορές είναι μαγεία.... Ναι οι λέξεις που θα επιλέξει κανείς μπορεί να σε βάλουν μέσα σε έναν παράδεισο...μαγικά! ( βλέπε ...κανελλάκι ♥)
    Φιλάκια πολλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η προσπάθεια ξεκίνησε με αφορμή τις λέξεις που ανταλλάσσουν τα ζευγάρια, μέσα στις οποίες χάνονται και χάνουν την ουσία των θεμάτων που τους απασχολούν. Δεν συμβαίνει πάντα. Όταν όμως περάσουν σε μία τέτοια κατάσταση, συνήθως χάνουν την ουσία. Σε τέτοιες περιπτώσεις η σιωπή και οι πράξεις θα βοηθούσαν περισσότερο! Κα΄ποιες στιγμές ισχύει αυτό που λέει ο λαός: "Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια!". Μία αγκαλιά ή μία σιωπηρή αποχώρηση- ανάλογα την περίσταση- μπορεί να πει πολύ περισσότερα! Δεν το κάνουμε όμως δυστυχώς συχνά, αλλά αφηνόμαστε σ' έναν κυκεώνα λέξεων...
      Φυσικά το ίδιο ισχύει σε όλες τις ανθρώπινες επαφές ή λεκτικές δημιουργίες. Άλλοτε σε πάνε στον παράδεισο κι άλλοτε είναι εντελώς περιττές. Με μία κίνηση ή με μία εικόνα ή με ένα μουσικό κομμάτι έχεις πετύχει τον στόχο!!!
      Φιλιά πολλά πολλά και σε σένα!!!

      υ.γ.
      Ψάχνω να δω αν η Μούσα με θέλει αυτές τις μέρες. Εγώ θα ήθελα, αλλά εκείνη δεν ξέρω τι γνώμη έχει...

      Διαγραφή
  4. Κι ευτυχώς, που έκνες το δικό σου blog! Είδες πόσα μαργαριτάρια έχεις γράψει με τόσο λίγο διάστημα;;; Και το εννοώ!
    Πανίσχυρες οι λέξεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου, για ακόμη μία φορά μου ανεβάζεις το ηθικό με τα λεγόμενά σου!
      Σ' ευχαριστώ, όμως απλά προσπαθώ ν' αποτυπώσω ανησυχίες, σκέψεις, συναισθήματα με όποιον τρόπο έχω κάθε στιγμή διαθέσιμο. Είμαι και πάντα βιαστική, οπότε δεν ξέρω αν τα αποτελέσματα είναι σε τόσο καλό επίπεδο.
      Οι λέξεις έχουν τεράστια δύναμη και μπορούν να μαγέψουν και να εμπνεύσουν πλήθη, όπως μπορούν απ' την άλλη να καταστρέψουν ζωές σε μια στιγμή!

      Διαγραφή
  5. Γλαύκη μου καλησπέρα. Όμορφες σκέψεις και λόγια. Αν προσθέσεις και την υπέροχη μουσική της Ρεμπούτσικα, έχουμε μια πανέμορφη ανάρτηση.
    Συνεχίζεις κορίτσι μου πάντα όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, πάντα ενθαρρυντικός και σ' ευχαριστώ ιδιαιτέρως γι' αυτό! Εύχομαι να δίνω κάτι μέσα από το μοίρασμα των σκέψεων και των συναισθημάτων μου. Ο στόχος μπορεί να είναι αρχικά η έκφραση μέσα από ένα τέτοιο μέσο, που λειτουργεί λυτρωτικά για τον γράφοντα, όμως θα μ' ενδιέφερε να προσφέρω ένα "ψιχουλάκι" σε κάποιους που πιθανόν έχουν ανάγκη κάτι από αυτά που λέω. Είναι και μια δική μου ανάγκη η προσφορά και η φροντίδα!
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  6. Οι σκέψεις γεννούν τις λέξεις, ή οι λέξεις τις σκέψεις; Ο λόγος, ντύνει ή καλουπώνει το συναίσθημα; Άραγε, μπορούν να υπάρξουν τα μεν χωρίς τα δε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ένα θρέφει το άλλο και δεν είναι δυνατό να υπάρξουν χωριστά! Μαζί πλάθουν θαύματα!
      Ο λόγος άλλοτε ντύνει κι άλλοτε καλουπώνει το συναίσθημα, ανάλογα με ποιο σκοπό τον χρησιμοποιεί εκείνος που μιλά κάθε φορά. Αν μάλιστα χειρίζεται τον λόγο σε υψηλό επίπεδο, τότε είναι ικανός για μεγάλα έργα και απογειώνει το συναίσθημα ή για να φέρει την απόλυτη καταστροφή και στρεβλώνει το συναίσθημα!
      Κάποια στιγμή θα αναφερθώ στα συναισθήματα, γιατί είναι κι ένα αντικείμενο με το οποίο έχω ασχοληθεί αρκετά χρόνια μέσα στο πλαίσιο της δουλειάς μου. Τότε θα πούμε περισσότερα πάνω σ' αυτό. Έθεσες πολύ ωραία ερωτήματα, που σηκώνουν πολλή συζήτηση και μάλιστα πολύ ενδιαφέρουσα.

      υ.γ.
      Πότε θα γράψεις αυτό που μου έλεγες;
      Σε περιμένω, όποτε έχεις διάθεση!

      Διαγραφή
  7. Το συναίσθημα βγαίνει μέ λέξεις δυνατές και οι σκέψεις σου αποτυπώνονται εδώ !!! Με το τραγούδι της Ευανθίας στ΄αυτιά μου χαμογελώ!!!
    Καλό ξημέρωμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρεις, Νικόλ, όταν το συναίσθημα είναι δυνατό ή θα αποτυπωθεί με πολύ ηχηρές λέξεις ή θα βγει μέσα από την "ηχηρή" σιωπή και τις πράξεις!
      Χαίρομαι που το απόλαυσες το παραπάνω "σερβίρισμα"!!!
      Να είσαι καλά!!!

      Διαγραφή
  8. Ελπίζω το κείμενο να αποτελεί απόπειρα ποίησης και να μην περιλαμβάνει προσωπικές αναφορές.
    Γιατί τώρα τελευταία μου έχει δωθεί η εντύπωση πως κάτι συμβαίνει. Εύχομαι να κάνω λάθος.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απόπειρα ποίησης είναι, Πέτρο μου, όμως βγαλμένη μέσα από πάλη, για να κρατήσουμε σώο και υγιές ό,τι είναι στην ζωή μας!
      Τα δύσκολα είναι για να τα αντιμετωπίζουμε. Μας ζορίζουν όμως πολύ. Δεν είναι τώρα, αλλά πολύ καιρό το ζόρισμα και μου βγαίνει κατά διαστήματα πιο έντονα.
      Σ' ευχαριστώ για την έννοια σου!
      Φιλιά και σε σένα!

      υ.γ.
      Θα δω την ξανθιά μεθαύριο και θα ακούσει ... "κύριε ελέησον"! Να το διακωμωδούμε και λίγο! Το χιούμορ σώζει ζωές...

      Διαγραφή
  9. Το βλέμμα Γλαύκη μου, το βλέμμα πρωταγωνιστής!
    Ο απόλυτος καθρέφτης της ψυχής...
    Τα λόγια έπονται σε ρόλο κομπάρσου, κάποιες φορές.
    Η απόπειρά σου πάντως πολύ μου άρεσε!!!
    Μήπως να αποπειραθείς ξανά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα, Ινώ μου, για το βλέμμα!!!
      Όσα λέει εκείνο, δεν τα λέει ο κόσμος όλος...
      Αρκεί να είναι παρατηρητικός κάποιος, για να το διαπιστώσει!!!
      Οι απόπειρες δημιουργίας άλλες φορές είναι κάπως επιτυχείς και κάποιες ατυχείς...
      Δεν το βάζω κάτω και συνεχίζω τις προσπάθειες και δεν πειράζει αν δεν είναι πολύ καλές.
      Σ' ευχαριστώ πολύ και καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  10. Αν ξεραμε ποσες ασκοπες λεξεις μετραει η ζωη μας
    Λογια χωρις σημασια
    Δεν θα χαναμε τον πολυτιμο χρονο μας
    Με την φλυαρια


    ΥΓ.
    Ουσιαστικη η δημιουργικη σου αποπειρα αυτή τη φορα
    Δεν φλυαρει καθολου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρεις πόσες φορές επιθυμώ να μπορώ να συνεννοηθώ με τα μάτια;
      Είμαι και πολύ εκφραστική, οπότε ό,τι έχω να πω συχνά φαίνεται στο πρόσωπό μου! Ειδικά για όσους με γνωρίζουν από κοντά είναι δεδομένο ότι ό,τι αισθάνομαι φαίνεται. Απλά δεν παρατηρούν όλοι και στέκονται μόνο στα λόγια, δυστυχώς!
      Αν θέλω να κρύψω κάτι, μπορώ να το κάνω, όμως όταν κάποιος έχει παρατηρητικότητα μπορεί να καταλάβει ότι δεν είναι αυτό που προσπαθώ να δείξω.
      Κουράστηκα με τα λόγια είναι η αλήθεια, γι' αυτό και αυτή η απόπειρα δημιουργίας!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε και μ' αρέσει πολύ που συχνά είσαι ολιγόλογα εύστοχος...
      Καλημέρα V.

      Διαγραφή
  11. Οι λέξεις αφήνουν αγιάτρευτα σημάδια στην ψυχή γιατί φανερώνουν την πρόθεση και τη διάθεση της ψυχής. Οι λέξεις σκοτώνουν κι ανασταίνουν!

    Καλό Σαββατοκύριακο να χεις Γλαύκη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου, πολλές φορές λέμε πράγματα που δεν τα εννοούμε κατά βάθος, γιατί παρασυρόμαστε από τη διάθεση και τα συναισθήματα της στιγμής, προκαλώντας καταστροφή. Άλλοτε δεν βρίσκουμε τις κατάλληλες λέξεις, για να δώσουμε στον άλλο να καταλάβει, πάλι παρασυρμένοι από το συναίσθημα. Σε στιγμές πιο ψύχραιμες είμαστε πιο εύστοχοι.
      Λίγοτερα λόγια και περισσότερες πράξεις είναι ίσως καλύτερα.
      Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα, κορίτσι μου!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.