Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

"Αλκυονίδες ημέρες" αγαπημένες!


Λένε ότι  οι Αλκυονίδες ημέρες εμφανίζονται συχνότερα στο δεύτερο μισό του Ιανουαρίου , ενώ κάποιοι ισχυρίζονται ότι διαρκούν 14 ημέρες μέσα στο διάστημα 15 Δεκεμβρίου - 15 Φεβρουαρίου. Είναι ημέρες θερμές με εκτεταμένη ηλιοφάνεια στην καρδιά του χειμώνα (περισσότερα εδώ).
Ο μύθος αναφέρει ότι προσφέρθηκαν αυτές οι ημέρες στο πουλί Αλκυόνη, στο οποίο μεταμόρφωσε ο Δίας την Αλκυόνη, κόρη του θεού των ανέμων Aιόλου μετά το θάνατό της, ώστε να μπορεί να γεννά τα αυγά του στα βράχια των αλκυονίδων νήσων χειμώνα κι όχι άνοιξη. 

Πάντα είναι καλοδεχούμενες μες στην μουντάδα του χειμώνα, καθώς δίνουν μια καλή ευκαιρία για βόλτα έξω ή ακόμα καλύτερα για περιπάτους στην χειμωνιάτικη φύση με καιρικές συνθήκες σαν της άνοιξης. Είναι σαν τον φρέσκο αέρα, που εισχωρεί στο δωμάτιο όταν ανοίξουμε τα παράθυρα...


"Αλκυονίδες μέρες" όμως θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τις γλυκιές, ξεχωριστές στιγμές που θα μοιραστούμε με κάποιους, τις εκπλήξεις που ίσως είμαστε τυχεροί να δεχτούμε, τις θετικές ανατροπές που πιθανόν θα μας συμβούν ή ακόμα τις λίγο εκκεντρικές επιλογές μας, προκειμένου να βάλουμε μια μικρή φωτεινή πινελιά στην καθημερινότητά μας!

Ένα παράδειγμα:
Μια βόλτα με το αυτοκίνητο προς άγνωστο προορισμό... Μπαίνεις και φεύγεις, αποφασίζοντας σε κάθε φάση της διαδρομής προς τα πού θα κινηθείς... και όπου θες, σταματάς για μια ανάσα! Φυσικά, είναι καλύτερο με παρέα και κουβεντούλα! Αρκεί να μην σε παρασύρει σε διαφόρων ειδών παραβιάσεις του Οδικού Κώδικα...!
Το έχω δοκιμάσει, αλλά ως συνοδηγός μόνο... Είναι απελευθερωτικό! Λίγος χρόνος απαιτείται να διαθέσεις και κέφι για οδήγηση σε ώρες της ημέρας που οι δρόμοι δεν είναι γεμάτοι...

(Ακούω "τετζερέδια" να έρχονται κατά πάνω μου ή κάνω λάθος;) 




@ Στο πολιτικό και κοινωνικό δελτίο καιρού μην περιμένουμε "Αλκυονίδες μέρες"! Γι' αυτό, μην χάνουμε όλες τις άλλες...



20 σχόλια:

  1. Μ' αρέσει ο χειμώνας και τον ήλιο του τον απολαμβάνω!!!
    Με τι τραγούδι συνόδευσες τις αλκυονίδες;;; Υπέροχο!
    Και, ναι! Αν είχα τη δυνατότητα, θα έμπαινα στο αυτοκίνητο και θα πήγαινα όπου... και θα σταματούσα κάπου...
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια ταύτιση διακρίνω εδώ μέσα από τα λόγια σου...;-)
      Καλή εβδομάδα σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  2. Προετοιμάζεται η Άνοιξη το βλέπω
    κι ας κάνει ψόφο!!!

    Σε φιλώ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες, Ελένη μου;;;
      Φιλιά και σε σένα με τις υπέροχες δημιουργίες σου!!!

      Διαγραφή
  3. Γλαύκη μου εγώ θα το πάω ανάποδα. Εντάξει συμφωνώ, οι "Αλκυονίδες" ημέρες αποτελούν μια όμορφη όαση που αλλάζουν το τοπίο προσθέτοντας ανοιξιάτικες πινελιές στον χειμώνα.
    Όμως εδώ καλή μου δυστυχώς μας έχουν ....στρογγυλοκάτσει και έχουν εξοστρακίσει τον Χειμώνα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
    Προσωπικά τον Χειμώνα δεν τον θέλω τον ήλιο. Ο Ήλιος είναι κάθε καλοκαίρι και Άνοιξη. Προτιμώ αυτές τις μέρες να παίρνω τον Σκύλο μας, μονάχοι, να εξαφανιζόμαστε μέσα στο δάσος του βουνού στην Πάρνηθα, με την αντάρα ολόγυρα να βασιλεύει, τον αγέρα στα δέντρα, τα βαριά σύννεφα στον ουρανό, ίσως και το χιόνι ολόγυρα. Έτσι νιώθω τη δύναμη της φύσης επάνω μου λυτρωτική, να χάνομαι μέσα της.
    Καλό βράδυ να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι γοητευτική εικόνα έδωσες με το σχόλιό σου για το δάσος...!
      Κι εγώ αγαπώ περισσότερο τον χειμώνα, αλλά προτιμώ κι αυτές τις άλλες "αλκυονίδες" μέρες που ανέφερα!
      Όμορφες τέτοιες βόλτες να έχεις, Γιάννη μου, που θα σε κάνουν ευτυχισμένο!

      Διαγραφή
  4. Λατρεύω τις αλκυονίδες μέρες. Τόσο πολύ που κάποτε στη διάρκεια τους είχα γράψει και το αγαπημένο μου ποίημα "Εκεί στον ήλιο" (το είχα αναρτήσει στο μπλογκ κάποτε). Με είχε ζεστάνει που λες τόσο πολύ ο ήλιος κατακέφαλα που ήταν μια από τις ευτυχισμένες μου στιγμές! Κι έχουν περάσει πάνω από 20 χρόνια να σκεφτείς! :)))

    υγ: τις αλκυονίδες μπορούμε να τις έχουμε μέσα μας. Να εκτιμούμε όλες τις όμορφες στιγμές που ξεκλέβουμε ανάμεσα στις συννεφιές μας!

    Πολλά φιλιά μάτια μου :))


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα πρέπει να τον είχες πολλή ανάγκη εκείνη την ώρα τον Ήλιο, οπότε είναι πράγματι δώρο θεού τότε! Κάποιες στιγμές δεν ξεχνιούνται όσα χρόνια κι αν περάσουν...

      Ναι, και μέσα μας μπορούμε να τις έχουμε και ίσως να μεταδίδουμε τη θέρμη τους και στους άλλους.
      Καλή σου εβδομάδα, κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  5. Γεια σου Γλαύκη μου! Τις περιμένω πώς και πώς γιατί πραγματικά έχω ξεπαγιάσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξεπαγιάσαμε τόσες μέρες ακόμα και με ηλιοφάνεια...!!!
      Θα φτιάξει, πού θα πάει;

      Διαγραφή
  6. Μ'αρέσουν οι βόλτες με το αυτοκίνητο ειδικά η μη προσχεδιασμένες. Μ'αρέσουν οι λιακάδες το χειμώνα τις απολαμβάνω καλύτερα από ότι άνοιξη και καλοκαίρι που ψάχνω για σκιά. Και ναι ''Αλκυονίδες μέρες'' μπορούμε να δημιουργήσουμε ανά πάσα στιγμη. Ωραία το γύρισες το θέμα.
    Φιλιά Γλαύκη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ή να μας συναντήσουν αναπάντεχα τέτοιες "μέρες", τότε είναι ακόμα πιο γλυκιές!
      Να είσαι καλά, Άννα μου!

      Διαγραφή
  7. Το πώς τις περιμένω αυτές τις Αλκυονίδες, να'ξερες!
    Με τον χειμώνα είμαστε μαλωμένοι και αυτές οι ηλιόλουστες μέρες στο καταχείμωνο, είναι μια μικρή όαση για μένα.
    Πολλά φιλιά Γλαύκη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι απελευθερωτικές είναι η αλήθεια μες στην εποχή που σε θέλει κουμπωμένο και ανασκουμπωμένο...
      Καλή εβδομάδα, Μαράκι μου!

      Διαγραφή
  8. Μήπως πέρασαν οι Αλκυονίδες και δεν τις πήραμε χαμπάρι; Εδώ πάνω πάντως κάνει ψοφόκρυο!!! Όμως που θα πάει; Μέρα με τη μέρα τον ροκανίζουμε τον χειμώνα!
    Ωραία μουσική επιλογή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας κάνουμε υπομονή, γιατί είναι πίσω ακόμα ο Μάρτης...
      Ψοφόκρυο έχει κι εδώ, που δεν είμαστε και τόσο συνηθισμένοι!
      Σ' ευχαριστώ, Σοφία μου, και καλή συνέχεια μες στη χειμωνιά;-)

      Διαγραφή
  9. Ο χειμώνας δεν μου ταιριάζει καθόλου, ούτε σαν εποχή, ούτε σαν "ψυχική διάθεση"...το σώμα μου δεν αντέχει τον πρώτο χειμώνα και η ψυχή μου κλωτσά συνεχώς τον δεύτερο, οπότε οι Αλκυονίδες είναι πάντα καλοδεχούμενες!!
    Φιλιά πολλά και καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια έξυπνη απάντηση, που χάρηκα πολύ!
      Σε αντίθεση με μένα, που μάλλον αγαπώ τον πρώτο και τραβώ σαν μαγνήτης τον δεύτερο...
      Καλή σου εβδομάδα, Μαρία!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.