Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

Ένα μαγικό πολυπερπατημένο μέρος!























Κάποια μέρη λειτουργούν καταλυτικά και εντελώς μαγικά επάνω μας, όπου ό,τι κι αν μας έχει συμβεί και σε όποια συνθήκη κι αν βρεθούμε εκεί, έχουν τον τρόπο τους να μας γαληνεύουν. Είναι σαν μια όμορφη γυναίκα, η οποία γίνεται καθηλωτικά γοητευτική στα μάτια μας, όταν η ψυχή της αναδύει τη συναρπαστική μυρωδιά της γλυκύτητας, του πράου δυναμισμού, της δοτικότητας και τρυφερότητας. Σε έχει κάνει δικό της για πάντα!

Ένα τέτοιο μέρος για μένα είναι όλα αυτά τα θαυμάσια σημεία της Αθήνας γύρω από τον ιερό βράχο της Ακροπόλεως, όπου παραδίδεσαι ηθελημένα ή αθέλητα στην γοητευτική πλάνη τους! Μια όαση στην άνυδρη καθημερινότητα, ένα υπέροχο στολίδι σε μια πόλη που εγκαταλείφθηκε και θάμπωσε η ομορφιά της.
Η βόλτα εκεί είναι απολαυστική οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, καθώς είναι πλούσια σε χρώματα, αρώματα, γεύσεις, ακούσματα, όμως σκλάβος της μετατρέπεσαι το βράδυ! Θα ήθελες να μην τελειώσει ποτέ ο χρόνος που βρίσκεσαι μαζί της!

Την επισκέπτομαι όλες τις εποχές του χρόνου, με τη γλυκιά μελαγχολία του φθινοπώρου, τη ζεστή μοναχικότητα του χειμώνα, το ονειρικό ξελόγιασμα της άνοιξης, το σαγηνευτικό βλέμμα του καλοκαιριού, και κάθε φορά κατακλύζει την ψυχή μου η μοναδικότητά της δίνοντάς της άλλη μια υπόσχεση να βρεθώ πάλι σύντομα κοντά της!

Έχουν γραφτεί άπειρα κείμενα - οδηγοί για μια βόλτα στο πιο εκπληκτικό μέρος της Αθήνας, στα οποία προτείνονται διαδρομές που μπορεί κανείς να ακολουθήσει, πληροφορίες για τα μνημεία που τον διακοσμούν και πολύ περισσότερο είναι υπεύθυνα για  τον ξεχωριστό χαρακτήρα της περιοχής, προτάσεις για το πού μπορεί ο επισκέπτης να σταθεί για ξεκούραση και κουβεντούλα - μεγάλη η ποικιλία για όλα τα γούστα. 

Με τη συγκεκριμένη ανάρτηση δεν θέλω να επαναλάβω κάτι που έχουν κάνει ήδη άλλοι παρά μόνο να αποτυπώσω τη μοναδική αίσθηση, που αποκομίζω όταν βρίσκομαι εκεί. Είναι ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο, ένα ταξίδι των αισθήσεων και του πνεύματος!
Δεν πρόκειται να δώσω οδηγίες ούτε διαδρομές ούτε προτάσεις ούτε ιστορικά στοιχεία, μόνο κάποιες φωτογραφίες από βασικά σημεία που με ενθουσιάζουν, για να σας δελεάσω...

Εξάλλου, μου αρέσει όταν βρεθώ εκεί να παίρνω τα σοκάκια και όπου με βγάλει...!  Κι αν έχω καλή παρέα, τότε η λέξη που ταιριάζει είναι η πληρότητα!

Όσοι δεν μπορούν να απομακρυνθούν από την πόλη μέσα στο καλοκαίρι έχουν τη δυνατότητα να δραπετεύουν για λίγο εντός της - στην καρδιά της ακόμα καλύτερα!















@ Αν κάποιος όμως επιμένει για έναν οδηγό πορείας, μπορεί να τον βρει ενδεικτικά εδώ... και εδώ...






10 σχόλια:

  1. Είχα την τύχη να ανέβω από τα Αναφιώτικα, όταν σπούδαζα. Μέσα από τα σοκάκια που είχαν όλο ταμπελίτσες και μου έκαναν τόσο εντύπωση να περνάω δίπλα από τα σπιτάκια... Αισθανόμουν ότι παραβίαζα ιδιωτικό τους χώρο.
    Πολλές φορές πήγα από μπροστά, από την κλασική διαδρομή αλλά ποτέ δεν θα ξεχάσω αυτό το σκαρφάλωμα μέσα από τα σοκάκια.
    Πολύ ωραίο το "ταξίδι" σου Γλαύκη μου. Ταιριαστή στο πνεύμα του 12ου Συμποσίου!
    Πολλά φιλιά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ανέβασμα στα σοκάκια είναι μοναδικό και σε μαγεύει η βόλτα εκεί! Έχω χαθεί πολλές φορές ή έχω βρεθεί σε αδιέξοδα νυχτιάτικα... Ευτυχώς, είμαστε συντροφιά και δεν κινδύνευα να πέσω σε κανένα χάλασμα! Μια φορά κοντέψαμε να πέσουμε όλοι μαζί από κάτι πολύ πολύ στενά σκαλάκια... σαν τα μωρά δηλαδή!
      Ναι, η ανάρτηση είναι ταιριαστή με το πνεύμα του νέου Συμποσίου! πολύ με στενοχωρεί που δεν έχω μυαλό και χρόνο για συμμετοχή...:((
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  2. Ωραία βόλτα, Γλαύκη. Με τόσες αφορμές για συζήτηση και σκέψη και έμπνευση...
    Μπα, δεν θα πάρω χάρτη και οδηγίες, όπου με βγάλουν τα δρομάκια.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει ωραιότερο από την βόλτα χωρίς προορισμό... Μου αρέσει που σε ενθουσιάζει κι εσένα!
      Όπου μας βγάζουν κάθε φορά τα δρομάκια, λοιπόν, Αλεξάνδρα μου!!!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Γλαύκη μου δεν διαφωνήσω με τα λεγόμενά σου ή με την πρότασή σου για την "θεϊκή" αυτή βόλτα στην παλιά Αθήνα. Άλλωστε είναι ελάχιστα τα μέρη που η άθλια αυτή Πόλη που μπορούν κάτι να δώσουν. Στα μέρη γύρω απ την Ακρόπολη λες και ο χρόνος σταματά και το μίασμα που αρρώστησε την Αθήνα δεν έχει φτάσει εκεί.
    Ευχαριστούμε και όμορφο βράδυ να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς, Γιάννη μου, είναι η μοναδική σχεδόν όαση σε αυτή τη ρημαγμένη πόλη! Με πονά να το λέω, αλλά είναι μια αλήθεια, που δεν ξέρω αν θα αλλάξει ποτέ. Γίνονται κάποιες προσπάθειες να βελτιωθεί σε κάποιες περιοχές, όμως τις περισσότερες φορές είναι επιφανειακές!
      Τουλάχιστον, ας απολαμβάνουμε τα σημεία της, που έχουν διατηρήσει την ομορφιά τους!
      Καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχο μέρος με τον ιερό βράχο κυρίαρχο!!!!

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, με συγκινεί η παρουσία σου εδώ!
      Ο βράχος ήταν, είναι και θα είναι μαγευτικός!!! Αισθάνεται κανείς ότι βρίσκεται στο κέντρο του κόσμου!!!
      Φιλιά πολλά, κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  5. Xάρτης δεν χρειάζεται αφού την έχουμε λιώσει τη διαδρομή. Και κάθε φορά ανακαλύπτουμε και κάτι καινούργιο. Απ' τα Αναφιώτικα ως τα ντάουν-τάουν μέρη, Κεραμεικό και Γκάζι και ακόμα πιο μέσα, είναι μια πανδαισία χρωμάτων, ήχων και μυρωδιών.
    Την καλησπέρα μου Γλαύκη μου! Με ταξίδεψες απόψε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά, Μαράκι μου!!! Πάντα όλα είναι εκεί στη θέση τους και πάντα κάτι άλλο θα χαιρόμαστε!
      Όλα όσα αναφέρεις είναι επίσης πολύ ενδιαφέροντα και τα οποία έχω γυρίσει με μεγάλη χαρά!!!
      Να είσαι καλά, κορίτσι μου, και αυτός ήταν ο σκοπός αυτής της ανάρτησης!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.