Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

Κόντρα στους ισχυρούς του κόσμου


Ένα γυναικείο στήθος, μια πεταλούδα, ένα λουλούδι, πολλή μουσική - που θα υπάρξει σε γενναίες δόσεις όπως πρέπει για την εποχή του καλοκαιριού - και μια φωνή διαμαρτυρίας από έναν καρτουνίστα κόντρα στους ισχυρούς του κόσμου! Μια μίξη ετερόκλητων πραγμάτων, που όλα όμως έχουν κάτι να πουν και κατά βάθος δένουν μεταξύ τους... Ο καθένας μπορεί να τα μεταφράσει όπως του ταιριάζει ή να κρατήσει αυτό που τον αγγίζει περισσότερο.


Ο ακτιβιστής illustrator – καρτουνίστας Gunduz Aghayev έχει δημιουργήσει τα σκίτσα που ακολουθούν και άλλα πολύ ενδιαφέροντα, που θα μπορείτε να δείτε μέσω της παραπομπής παρακάτω.
Η σειρά από illustrations με τίτλο: Transformers παρουσιάζει αυτούς που αλλάζουν τον κόσμο [προς το χειρότερο].









Γεννήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν το 1981 και σπούδασε στη Ακαδημία Ζωγραφικής της χώρας του. Μια φωνή διαμαρτυρίας ενάντια στις αδικίες όπου κι αν γίνονται στον κόσμο αλλά και ενάντια στην καταπίεση της ίδιας του της χώρας...

Συμμετείχε στο πρόγραμμα: “Art for democracy”, φαίνεται όμως ότι δεν εκτιμούν όλοι την καρτουνίστικη μορφή διαμαρτυρίας που υπηρετεί ο Aghayev... Μετά από πολλές πιέσεις, το 2014 έφυγε από το Αζερμπαϊτζάν. Συνεχίζει όμως πάντα να διαμαρτύρεται μέσα από τα έργα του...

Για περισσότερους Transformers εδώ...



Ώρα για μουσική, συνδυάζοντας το παλιό με το νέο...









Όλα τα παραπάνω είναι κι αυτά μια φωνή διαμαρτυρίας...

Και όπως είπε ο Καζαντζάκης:
«H καρδιά του ανθρώπου είναι ένα κουβάρι κάμπιες – φύσηξε, Χριστέ μου, να γίνουν πεταλούδες!»
«Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα.»
«Μια αστραπή η ζωή μας… μα προλαβαίνουμε.»



9 σχόλια:

  1. «Μια αστραπή η ζωή μας… μα προλαβαίνουμε.»
    Στοχοποιημένα τα έργα ...όταν η τέχνη υπηρετεί
    την κοινωνία και στιγματίζει τα κακώς κείμενα
    βρίσκει αποστολή και δρόμο...

    φιλάκι γλυκό ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η τέχνη είναι ένα όπλο στα χέρια του κάθε δημιουργού... νομίζω το γνωρίζεις από πρώτο χέρι!
      Όσο έχει φωνή διαμαρτυρίας πρέπει να την αξιοποιεί προς όφελος της ανθρωπότητας. Οι συνειδήσεις επιβάλλεται με κάποιο τρόπο να αφυπνίζονται...
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  2. Ήθελα να ήξερα που πας και τα ανακαλύπτεις όλα τούτα τα όμορφα και τα πρωτότυπα....! και σε περίοδο στεγνή έτσι ; απουσιών και καλοκαιριού....!
    Μπράβο κορίτσι μου. Έχεις αυτό που λέμε την δικτυακή "μύτη" που ανιχνεύει πράματα και έχει το ζουζούνι που την γαργαλάει.
    Σου εύχομαι να είσαι καλά και να περνάς όμορφα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν με νοιάζει αν υπάρχει μεγάλο αναγνωστικό κοινό, καθώς πρώτα απ' όλα το κάνω για δικό μου κέφι κι έπειτα για τους αγαπημένους πιστούς φίλους αλλά και όποιον περάσει τυχαία.
      Μου αρέσει πολύ όλη αυτή η διαδικασία, αφού είναι για μένα ένα δημιουργικό κομμάτι, σαν ένας κήπος που τον φροντίζω (εδώ που βρίσκομαι έχω κι έναν αληθινό πολύ μεγάλο κήπο ζούγκλα να φροντίζω...αλλά το χαίρομαι)! Η επιλογή της εικόνας, της ιδέας του κειμένου, το κείμενο, η επιλογή της μουσικής ξεκινούν από μια σύλληψη της στιγμής. Έπειτα αρχίζει η χαρά του ψαξίματος, το οποίο δεν μου παίρνει πια πολύ χρόνο, γιατί ξέρω τι θέλω και πού μπορώ να το βρω. Τα έχω όλα αρχικά σαν εικόνα στο μυαλό μου. Πάντα σε όλες μου τις δουλειές λειτουργώ έτσι, ακόμα και στο σχολείο για τη διδασκαλία μου ή μια σχολική εκδήλωση και στο σπίτι μου το ίδιο...
      Αμάν, λογοδιάρροια με έπιασε!
      Τα είπα και ξεσπάθωσα...;-)
      Φιλιά πολλά, Γιάννη μου, και να είσαι καλά!

      Διαγραφή
    2. Έχει και συνέχεια...
      Δεν βλέπω τηλεόραση, οπότε στον ελεύθερο χρόνο μου θα καταπιαστώ με χαρά εδώ, για να ξεδώσω ή θα διαβάσω τα νέα ή κάποιο βιβλίο.
      Αυτά και έφυγα...

      Διαγραφή
  3. Πανέμορφα σκίτσα! Οι σκιτσογράφοι είναι οι αγαπημένοι μου καλλιτέχνες, διότι με ένα μολύβι τσακίζουν τον αυταρχισμό ή εξυμνούν όμορφες πράξεις.
    Και όσοι έχω γνωρίσει είναι απίστευτα σεμνοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πράγματι εκπληκτικοί κι εγώ τους θαυμάζω, γιατί μπορούν να ζωντανέψουν όσα θα μπορούσαν να ειπωθούν με πάρα πολλές λέξεις, χωρίς να είναι βέβαιο το ίδιο αποτέλεσμα στον αποδέκτη!
      Ναι, και η σεμνότητα ισχύει, διότι είναι τόσο δοσμένοι σε αυτό που κάνουν, που τα υπόλοιπα δεν τους αφορούν συνήθως. Είναι λίγο φευγάτοι καλλιτέχνες με την καλή έννοια!

      Διαγραφή
  4. Η τέχνη είναι όπλο! Η μουσική και η ζωγραφική είναι από τους άμεσους τρόπους να μοιραστούμε σκέψεις και συναισθήματα. Μέσα σε δευτερόλεπτα εικόνα και ήχος μπορούν να μας πουν τόσα πολλά!
    Κάπου είχα πετύχει ένα σκίτσο του καλλιτέχνη και ήθελα να τον ψάξω! Είναι ιδιαίτερα τα σκίτσα του.

    Τα τραγούδια ένα κι ένα, Γλαύκη!
    Μια μεγάλη ανάσα και φυσάμε όλοι μαζί!!!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου αρέσει πολύ, και μάλλον το έχετε καταλάβει όσοι με επισκέπτεστε, να εκφράζω τα συναισθήματά μου μέσω της μουσική, της εικόνας και συνήθως με λίγα λόγια. Σίγουρα γίνεσαι πιο άμεσος με αυτού του είδους την επικοινωνία.
      Χαίρομαι που συνέβαλα στο να τον βρεις...

      ΝΑ είσαι καλά κορίτσι μου!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.