Κυριακή 11 Ιουνίου 2017

Ο τοίχος ένα ανοιχτό βιβλίο - μέρος 1ο

Πάντα μου άρεσε να διαβάζω όσα γράφουν οι τοίχοι κι εκεί κανείς μπορεί να συναντήσει σε λίγα λόγια συμπυκνωμένη πολλή σοφία. Στους τοίχους της Αθήνας έχουν κυριολεκτικά αποτυπωθεί οι ψυχές των ανθρώπων, όπως σ' ένα βιβλίο εκατοντάδων σελίδων.
Ένα βιβλίο που αφηγείται τα παλαιά, σημειώνει τα τρέχοντα και προβλέπει τα μελλούμενα!
Σε μια γραφική, υπέροχη για μένα, επαρχιακή πόλη, έχει γίνει συνήθεια πια να γράφει στον τοίχο κάποιος κάτι που θέλει να μοιραστεί και κάποιος άλλος να περνά και να του απαντά ή να συμπληρώνει. 
Έτσι, φτάνουμε να λέμε ότι οι τοίχοι πέρα του ότι έχουν αυτιά, έχουν και φωνή. Ένας ολοζώντανος διάλογος μέσα στη σιωπή! 

Επέλεξα μερικές φράσεις από τους τοίχους και τους μοιράζομαι κι εγώ εδώ για στοχασμό ή γέλιο. Επειδή καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο, θα υπάρξουν δύο μέρη - αναρτήσεις.
Ο καθένας είναι ελεύθερος να σταθεί όπου του αρέσει περισσότερο ή και πουθενά... 

Από το βιβλίο του τοίχου - μέρος 1ο




















Η συνέχεια στο επόμενο μέρος...
Μέχρι τότε μην ξεχνάει το βλέμμα να στέκεται πού και πού σε κάποιον τοίχο φωνακλά!











12 σχόλια:

  1. Τραγουδάρα το hotel California (πού το θυμήθηκες βρε θηρίο;) και οι τοιχογραφίες πανέξυπνες και σαρκαστικές.
    "Άραξε, την προσέχω εγώ"... Θεούλης ο τοιχο-γράφων!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ένα τραγούδι αρκετά ταξιδιάρικο κι ας μην είναι σχετικοί οι στίχοι του.
      Με όσα αποτυπώνονται στους τοίχους έχω κόλλημα είτε είναι εικόνες είτε λόγια, αν και δεν μου αρέσει να λερώνονται οι τοίχοι - εκτός αν πρόκειται καθαρά για τέχνη.
      Όσο για το τελευταίο, ψέματα είναι;

      Διαγραφή
  2. Κάποτε λέγαμε Γλαύκη "Ο Δρόμος είχε τη δική του ιστορία, κάποιοι τον έγραψαν στον τοίχο με μπογιά".
    Σήμερα δυστυχώς μας έμεινε ο ....Τοίχος. Μα ο τοίχος έχει μεν έκφραση, ποίηση αλλά δεν έχει τη δυναμική του δρόμου.
    Μήπως πρέπει να τους συνδέσουμε ξανά σε εκείνη την μοναδική τους σχέση ;
    Καλό βράδυ Γλαύκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζούμε πια σε άλλη εποχή, οπότε δεν νομίζω ότι θα γίνει ξανά όπως παλιά αυτή η σύνδεση. Ίσως δούμε κάτι πολύ διαφορετικό στην πορεία.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  3. Έχω κι εγώ μια μανία να διαβάζω τους τοίχους
    Εκείνο με τον κουραμπιέ είναι όλα τα λεφτά

    Καλή εβδομάδα Γλαύκη μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι γραμμένο και έξω από φούρνο...
      Καλό βράδυ, Ελένη μου!

      Διαγραφή
  4. Και εγώ μια λάτρης των τοίχων είμαι Γλαύκη μου...και με όσους γράφουν επάνω τους έξυπνες ατάκες..!ορισμένες δεν υπάρχουν ..χα..χα.. και εγώ για το Ηοτέλ Καλιφόρνια θα σου έλεγα φίλη μου... αγαπημένο από παλιά..!! καλή και χαρούμενη εβδομάδα να έχεις .. φιλάκιααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Ρούλα μου, και με κάνει χαρούμενη ότι απολαμβάνεις ό,τι μοιράζομαι εδώ μαζί σας!
      Καλά να περνάς!

      Διαγραφή
  5. Μ'αρεσουν οι φράσεις στους τοίχους. Ξέρεις κάποτε μου άρεσε να τα γράφω σε τετράδιο και να γράφω και το δρόμο που είδα γραμμένο.
    Μερικά είναι πανέξυπνα και σοφά. Κάποια άλλα για κλάματα Αλλά σίγουρα μπορείς τον τοίχο να τον χαρακτηρίσεις φωνακλά...
    Περιμένω το δεύτερο μέρος
    Αυτό το ...Άραξε την προσέχω εγώ όλα τα λεφτά
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά, κάποια είναι ακόμα και ανόητα, όμως ως λαός έχουμε την ατάκα έτοιμη στο στόμα και στις συντροφιές. Μ' αρέσει πολύ αυτό.
      Έτοιμο και το δεύτερο με όσα μου έκαναν περισσότερη εντύπωση και αργότερα θα βρω κι άλλα, γιατί έχω μια μικρη μανία...
      Ας πρόσεχε όποιος αφήνει να την προσέχουν άλλοι!
      Καλό σου βράδυ, Άννα!

      Διαγραφή
  6. έχω έναν φάκελο στα έγγραφα με λόγια του τοίχου!
    Λατρεύω να τα διαβάζω. στεναχωριέμαι να τους βλέπω σε αυτή την κατάσταση! Βασικά θα ήθελα όλα τα σπίτια να είναι καθαρά. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι χαμηλά και φτωχικά. Θα ήθελα να είναι ασπρισμένα και με λουλούδια. Σαν τις γειτονιές που μεγάλωσα!
    Πολλά φιλιά Γλαύκη μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, και μένα με ενοχλεί να κακοποιούν τους τοίχους. Δέχομαι οποιαδήποτε επέμβαση γίνεται με καλλιτεχνικό τρόπο κι έχει να προσθέσει ή να βελτιώσει την εικόνα του κτιρίου.
      Σε φιλώ, κορίτσι!

      Διαγραφή

Σε ευχαριστώ που αφιέρωσες χρόνο να διαβάσεις τις σκέψεις μου.